Przejdź do sekcji:
Rotator zdjęć
Witaj szkoło!
Drodzy Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice, Opiekunowie oraz Pracownicy Oświaty! Z okazji rozpoczynającego się właśnie nowego roku szkolnego 2024/2025 życzymy Wam owocnej pracy, wzajemnej życzliwości, zaufania, satysfakcji z czasu spędzonego w szkole oraz dużo radości! Publikujemy list starosty radziejowskiego:
Drodzy Uczniowie,
Szanowni Rodzice,
Dyrektorzy, Nauczyciele, Wychowawcy, Pracownicy Oświaty,
minęły kolejne wakacje. Mam nadzieję, że w pełni wypoczęliście, odzyskaliście siły i jesteście gotowi na kolejne miesiące nauki. Mam nadzieję, że nowy rok szkolny 2024/2025 będzie czasem nie tylko wytężonej pracy, ale także poszukiwań własnych dróg rozwoju, ciekawych doświadczeń, zdobywania nowych umiejętności oraz rozwijania zainteresowań.
U progu nowego semestru w sposób szczególny zwracam się do Uczniów szkół powiatu radziejowskiego. Przed Wami młodzi przyjaciele dziesięć miesięcy nauki. Starajcie się jak najlepiej wykorzystać ten czas, by stać się mądrzejszymi i dojrzalszymi osobami. Życzę Wam, aby szkoła sprostała Waszym oczekiwaniom, a czas w niej spędzony był źródłem inspiracji, satysfakcjonujących doświadczeń, rozwijania zainteresowań oraz budowania dobrych relacji z rówieśnikami. Niech edukacja stanie się przyjemnością odkrywania tego, co nieznane, a każdy podjęty przez Was wysiłek zaprocentuje dobrymi ocenami.
Szanowni Rodzice, powierzyliście swoje Dzieci szkołom, ale pamiętajcie, że tylko dzięki współpracy, zaufaniu i systematycznej pracy możliwy jest ich edukacyjny i wychowawczy sukces. Dlatego życzę Państwu, aby każda szkoła i placówka, do której trafiły Wasze Dzieci spełniła Państwa oczekiwania i była miejscem, które zapewni stabilny rozwój, bezpieczeństwo i zadowolenie.
Dyrektorom, Nauczycielom, Wychowawcom i Pracownikom Oświaty życzę sukcesów w realizacji ambitnych planów zawodowych, wytrwałości w dążeniu do celu i odwagi w podejmowaniu kolejnych wyzwań. Wasze zaangażowanie jest najważniejszym elementem sukcesu edukacyjnego i wychowawczego uczniów.
Wszystkim Państwu życzę, aby rok szkolny 2024/2025 był dobrym czasem, a uczniowie naszych szkół i placówek przynosili chlubę i zaszczyt rodzicom i powiatowej edukacji.
Z wyrazami szacunku
starosta radziejowski
Jarosław Kołtuniak
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
Uroczystości powiatowe z okazji 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej
85 lat temu, 1 września 1939 roku, Niemcy dokonali zbrojnej agresji na Polskę, rozpoczynając tym samym II WOJNĘ ŚWIATOWĄ. Dla upamiętnienia tego dnia władze powiatowe przygotowały radziejowskie uroczystości.
Okoliczność 1 września w Radziejowie miała oficjalny charakter. Na obchodach pojawili się przedstawiciele powiatowych instytucji, poczty sztandarowe oraz delegacje urzędów. Tradycyjnie uroczystość rozpoczęła msza święta za Ojczyznę i ofiary II Wojny Światowej, odprawiona w kościele pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Radziejowie. Po ceremonii, uczestnicy nabożeństwa przemaszerowali w defiladzie przed pomnik „Chwały Oręża Polskiego”, gdzie dowódca uroczystości Krzysztof Rosiński złożył meldunek staroście Jarosławowi Kołtuniakowi. Następnie Poczet flagowy wywiesił flagę Rzeczypospolitej Polskiej, a uczestnicy uroczystości odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”.
Kolejnym punktem obchodów była część artystyczna, przygotowana przez uczniów Zespołu Szkół i Placówek w Radziejowie, po której przemówienie okolicznościowe wygłosił starosta radziejowski.Całą uroczystość występ orkiestry ze Szkoły Muzycznej I stopnia w Radziejowie, a także oddziały kadetów z Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Przemystce oraz Zespołu Szkół Mechanicznych w Radziejowie. Na koniec przybyłe delegacje złożyły kwiaty pod pomnikiem oddając hołd wszystkim, którzy walczyli za Ojczyznę i tym, którzy w tej walce polegli. W delegacji powiatu wystąpili: starosta Jarosław Kołtuniak, skarbnik Urszula Miętkiewicz oraz przewodniczący rady powiatu Paweł Betkier. Całą uroczystość poprowadziła sekretarz Małgorzata Chłodzińska.
Wszystkim uczestnikom uroczystości składamy serdeczne podziękowania za udział w obchodach kolejnej rocznicy wybuchu II wojny światowej.
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
Uwaga! Teren wykładania przynęt ze szczepionką przeciwko wsciekliźnie lisów wolno żyjących
Przynęty ze szczepionką przeciwko wściekliźnie wykładane będą na obszarze wschodniej części województwa kujawsko-pomorskiego (w tym pow. radziejowski), w okresie od 5 do 18 września 2024r.
- autor: Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Lekarz Weterynarii
Zatrzymaj ASF
Afrykański pomór świń (ASF) to śmiertelna choroba dotykająca świnie domowe i dziki, na którą nie ma szczepionki ani lekarstwa. Chociaż ASF nie jest groźny dla ludzi, może poważnie zaszkodzić hodowli świń. Wybuchy ognisk ASF stanowią poważne zagrożenie dla hodowli świń. Wspólnie, poprzez wykrywanie, zapobieganie i zgłaszanie, możemy powstrzymać jego rozprzestrzenianie się i chronić nasze świnie.
Poniżej udostępniamy do pobrania broszurę informacyjną dotyczącą ASF.
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
Kujawsko- pomorska gęsina na św. Marcina. Wygraj gęsią tuszkę!
W związku ze zbliżającym się dniem 11 listopada, Starosta Radziejowski Jarosław Kołtuniak wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego przygotowali dla mieszkańców powiatu konkurs. Do wygrania ponownie 10 gęsich tuszek! Każda warta około 200 zł.
Aby wziąć udział w konkursie wystarczy wykonać zdjęcie o tematyce: „Z gąską w roli głównej” z krótkim opisem i wysłać je na podany adres e-mailowy: abcradziejow@wp.pl. Doceniamy inwencję twórczą i kreatywność 😀 Gąska w każdej postaci mile widziana. 😀
Spośród wszystkich zgłoszeń wylosujemy najciekawsze, które nagrodzimy jedną tuszką. Zgłoszenia należy wysyłać do dn. 23.09.2024r.
Wiadomość powinna zawierać:
- Tytuł: "Z gąską w roli głównej".
- Imię i nazwisko osoby, która bierze udział w konkursie,
- Adres zamieszkania do wysyłki voucherów oraz numer telefonu,
- Zdjęcie konkursowe z krótkim opisem.
Fundatorem gęsich tuszek jest marszałek województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki. Vouchery na odbiór gęsi Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego wyśle pocztą na adresy domowe. Natomiast świeże gęsie tuszki będą do odbioru w sobotę 26 października w Radziejowie.
Dane osobowe uczestnika w zakresie: imię i nazwisko, numer telefonu komórkowego będą przetwarzane przez redakcję portalu w celu realizacji konkursu i jego prawidłowego przeprowadzenia. Dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże konieczne do wzięcia udziału w konkursie i odbioru nagrody.
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
Niemal 129 tys. osób w regionie otrzyma w tym tygodniu czternastą emeryturę
Na Kujawach i Pomorzu czternastą emeryturę otrzymało już 105,5 tys. emerytów i rencistów na łączną kwotę ponad 155 mln zł. We wtorek czternastki trafią do kolejnych ponad 76,3 tys. osób, a w piątek do 52,5 tys. Kwota wypłat w tym tygodniu to niemal 189 mln zł.
14. emerytura wypłacana jest z urzędu. Nie trzeba składać żadnych wniosków. Uprawnione osoby dodatkowe świadczenie otrzymują razem z bieżącą emeryturą lub rentą za wrzesień. Maksymalna wysokość czternastki to 1780,96 zł brutto. Na pełną kwotę mogą liczyć osoby, których świadczenie podstawowe, np. emerytura lub renta nie przekracza 2900 zł brutto- informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Do tej pory w województwie kujawsko-pomorskim czternastkę otrzymało 105,5 tys. emerytów i rencistów na łączną kwotę ponad 155 mln zł. W tym tygodniu czternastka trafi do osób, których termin płatności świadczenia podstawowego przypada na 10 i 15 września. Świadczenie w tych terminach otrzyma niemal 129 tys. osób na łączną kwotę blisko 189 mln zł.
Czternastka przysługuje nie tylko emerytom, ale także świadczeniobiorcom, którzy na 31 sierpnia mieli prawo np. do renty socjalnej, renty z tytułu niezdolności do pracy, świadczenia i zasiłku przedemerytalnego, emerytury pomostowej, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, czy rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego „Mama 4 plus”.
Pełną kwotę czternastki otrzymują osoby, których świadczenie podstawowe nie przekracza 2 900 zł brutto. Jeśli emerytura czy renta jest wyższa niż 2900 zł brutto, a nie przekracza 4630,96 zł brutto, to czternastka jest pomniejszana zgodnie z zasadą „złotówka za złotówkę”. Świadczenie nie jest jednak przyznawane, jeśli kwota czternastej emerytury jest niższa niż 50 zł. Dodatkowego wsparcia nie otrzymają zatem osoby, których emerytura czy renta jest wyższa od kwoty 4630,96 zł brutto, a także osoby, których wypłata emerytury, renty czy innego długoterminowego świadczenia z ZUS-u była zawieszona na 31 sierpnia.
Czternasta emerytura nie ma wpływu na prawo do dodatku osłonowego. Nie wlicza się również do dochodu, o którym mowa w ustawie o dodatku mieszkaniowym, pomocy społecznej oraz świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji (czyli tzw. 500 plus dla osób niesamodzielnych). Nie jest również uwzględniana, przy ubieganiu się o świadczenia rodzinne. Nie będzie także brana pod uwagę przy ubieganiu się przez seniora o pomoc społeczną. Z kwoty tego świadczenia nie dokonuje się żadnych potrąceń i egzekucji.
- autor: Krystyna Michałek regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim
Rodzicu, pilnuj terminu! Wnioski o 300 plus tylko do 30 listopada!
Uczniowie wrócili już do szkół po wakacyjnej przerwie. Rodzice i opiekunowie jeszcze do 30 listopada mogą składać wnioski na wyprawkę szkolną w ramach programu "Dobry Start".
Za nami pierwszy tydzień nowego roku szkolnego. Do ZUS-u cały czas wpływają wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. Rodzice i opiekunowie z województwa kujawsko-pomorskiego złożyli 163,3 tys. wniosków o wyprawkę szkolną, a na ich konta trafiło niemal 67 mln zł. W całym kraju ponad 3 mln uprawnionych złożyło wniosek o 300 plus, a ZUS wypłacił świadczenia na łączną kwotę 1 mld 230 mln zł — informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Środki z programu „Dobry Start” przysługują rodzicom i opiekunom na uczniów do 20. roku życia, a jeśli mają orzeczoną niepełnosprawność – to do ukończenia 24. roku życia. 300 zł nie przysługuje na dzieci uczące się w zerówkach i dla studentów, nawet jeśli są w wieku uprawniającym do świadczenia.
O jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł można ubiegać się tylko do 30 listopada. Jeśli rodzic się spóźni i złoży wniosek w np. w grudniu, pieniądze przepadną. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada i wciąż się uczy w szkole.
Wnioski o 300 plus można składać tylko drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji mobilnej mZUS, Platformy Usług Elektronicznych ZUS (e-ZUS), bankowości elektronicznej i portalu Emp@tia.
Rodzice, którzy złożyli do 31 sierpnia poprawnie wypełniony wniosek, świadczenie 300 plus otrzymają do końca września. Ci, którzy złożą go we wrześniu lub dopiero w październiku, czy listopadzie dostaną wsparcie najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
- autor: Krystyna Michałek regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim
Zapraszamy do udziału w konsultacjach projektu "Rocznego programu współpracy powiatu radziejowskiego z organizacjami pozarządowymi na rok 2025".
Przypominamy, że program współpracy z organizacjami pozarządowymi jest najważniejszym dokumentem, regulującym współpracę sektora pozarządowego z samorządem powiatowym, stąd wpływ organizacji pozarządowych, jako podmiotów programu, na jego ostateczną zawartość jest niezwykle ważny. Po zakończeniu konsultacji i zaopiniowaniu zgłoszonych uwag i programu dokument trafi pod obrady Rady Powiatu Radziejowskiego.
Więcej informacji na stronie: https://www.radziejow.pl/1365,konsultacje-spoleczne-programu-wspolpracy-na-2025-rok
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
IV Sesja Rady Powiatu w Radziejowie
17 września 2024 r. o godz. 10:00 odbędzie się IV Sesja Rady Powiatu w Radziejowie VII kadencji w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Radziejowie.
1. Sprawy organizacyjne:
a) otwarcie posiedzenia i powitanie, hymn państwowy,
b) ustalenie quorum,
c) przyjęcie porządku obrad,
d) przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady.
2. Sprawozdanie Starosty z prac Zarządu między sesjami.
3. Zapytania i uwagi.
4. Sprawozdanie Przewodniczących z prac komisji.
5. Dyskusja.
6. Informacja Przewodniczącego Rady w sprawie oświadczeń majątkowych.
7. Informacja Starosty w sprawie oświadczeń majątkowych.
8. Przyjęcie informacji Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska o stanie środowiska na obszarze powiatu.
9. Przerwa.
10. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) upoważnienia Zarządu Powiatu do podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową na rok 2024- druk nr 29,
b) zmieniająca uchwałę w sprawie wysokości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2024 roku- druk 30,
c) zatwierdzenia Regulaminu Pracy Rady Społecznej SP ZOZ w Radziejowie- druk 31,
d) zmian w budżecie Powiatu Radziejowskiego na 2024 rok- druk nr 32 ,
e) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Radziejowskiego na lata 2024 - 2028 r.- druk nr 33,
f) zmiany udzielenia dotacji Gminie Miastu Radziejów na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pod nazwą ,,Wymiana kotła na paliwo stałe w budynku administracyjnym przy ul. Kościuszki 20/22 w Radziejowie”.- druk 34,
g) powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Radziejowie- druk 35.
h) złożenia wniosku i przyjęcia do realizacji przedsięwzięcia ,, Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół powiatu radziejowskiego”- druk 36
11. Interpelacje i zapytania radnych.
12. Wolne wnioski.
13. Zakończenie sesji.
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA POWIATU RADZIEJOWSKIEGO NA LATA 2024 – 2030
Osoby z zaburzeniami psychicznymi są grupą osób niepełnosprawnych, które są szczególnie zagrożone ubóstwem oraz wykluczeniem społecznym. Z powodu specyfiki swojego schorzenia mają oni ogromne trudności w samodzielnym funkcjonowaniu społecznym, pełnieniu ról społecznych oraz integracji społecznej.
Niniejszy Program wyznacza kierunek działania powiatu radziejowskiego w zakresie poprawy stanu zdrowia psychicznego mieszkańców, zaspokojenie ich potrzeb zdrowotnych oraz organizacji opieki zdrowotnej.
Więcej informacji: https://www.radziejow.pl/1366,program-ochrony-zdrowia-psychicznego-dla-powiatu-radziejowskiego-na-lata-2024-2030
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
Nowa Rada Rynku Pracy powołana
W dniu wczorajszym, 09.09.2024r. odbyło się pierwsze posiedzenie nowo powołanej Powiatowej Rady Rynku Pracy. Członkowie Rady zostali wyłonieni spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje zajmujące się problematyką rynku pracy. Powiatowa Rada Rynku Pracy w Radziejowie jest organem opiniodawczo-doradczym starosty w sprawach polityki rynku pracy.
Starosta Radziejowski Jarosław Kołtuniak wręczył akty powołania i pogratulował nowym Członkom. Następnie Członkowie Rady wyłonili spośród siebie Przewodniczącego, którym po raz kolejny został Pan Paweł Betkier.
Kadencja Powiatowej Rady Rynku Pracy trwać będzie w latach 2024-2028.
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
Pomoc poszkodowanym w powodzi
Polski Czerwony Krzyż prowadzi zbiórkę na rzecz ofiar powodzi. Każdy może włączyć się w pomoc przekazując środki na konto Polskiego Czerwonego Krzyża: 16 1160 2202 0000 0002 7718 3060 (lub Blikiem: 794 33 22 11 z dopiskiem Powódź).
Kujawsko-Pomorski Oddział Okręgowy PCK oraz wybrane Oddziały Rejonowe PCK prowadzą także zbiórkę rzeczową na rzecz osób poszkodowanych w powodzi:
- wodę butelkową (kluczowa dla zapewnienia dostępu do czystej wody, szczególnie tam, gdzie lokalne wodociągi zostały zniszczone, w efekcie odcinając lokalną społeczność od wody pitnej),
- żywność o długim terminie przydatności (konserwy, suchary, ryż, makaron i inne produkty, które będą łatwe do przechowywania i dystrybucji),
- środki higieniczne (mydła, szampony, pasty do zębów, pieluchy oraz inne produkty higieny osobistej),
- środki czystości( detergenty, płyny do dezynfekcji, rękawice ochronne, które pomogą w sprzątaniu zalanych miejsc i zapobiegną rozprzestrzenianiu się chorób).
Oddziały PCK, które organizują zbiórkę rzeczową:
- PCK w Bydgoszczy, ul. Warmińskiego 10, poniedziałek - piątek w godzinach 7.00-18.00
- PCK w Toruniu, ul. Jęczmienna 10, poniedziałek - piątek w godzinach 8.00-15.00
- PCK w Grudziądzu, ul. Dąbrowskiego 11-13, poniedziałek - piątek w godzinach 7.00-15.00
- PCK w Tucholi, ul. Świecka 45, poniedziałek - piątek w godzinach 10.00-12.00
- PCK we Włocławku, ul. Zduńska 14, poniedziałek - piątek w godzinach 8.00-16.00
- PCK w Świeciu, ul. Wojska Polskiego 141, poniedziałek - piątek w godzinach 17.00-19.00
- autor: Kujawsko-Pomorski Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża
Przerwa w dostawie energii elektrycznej
W dniu 25.09.2024
w godz. 8.00 - 12.00 odbiorcy zasilani ze stacji transformatorowej PRUCHNOWO 2
w godz. 8.00 - 9.00 i 11.00-12.00 odbiorcy zasilani ze stacji transformatorowej OPATOWICE 4, ZAGORZYCE 1, 2, 3, ZAGORZYCE FOLWARK, ZAGORZYCE WIATRAKI, WIATRAKI 1 BIS
W dniu 26.09.2024
w godz. 7.30 - 14.30 odbiorcy zasilani ze stacji transformatorowej BRONIEWEK OCZYSZCZALNIA ŚCIEKÓW
- autor: Mariusz Czyżnikiewicz Technik ds. Linii Elektroenergetycznych
344 miliony złotych to kwota czternastek wypłaconych w województwie kujawsko-pomorskim
Na Kujawach i Pomorzu ZUS wypłacił już 4 transze tzw. czternastek dla emerytów i rencistów w terminach: 1. 6. 10. i 15 września. Czternastki otrzymało 234,4 tys. osób na łączną kwotę niemal 344 mln zł. Kolejny termin wypłat to 20 września.
W tym tygodniu ZUS wypłaci kolejne czternastki. W piątek pojawią się na kontach tych osób, których termin płatności świadczenia podstawowego jak np. emerytura, czy renta przypada na 20. dzień miesiąca. W regionie tego dnia otrzyma je 77,9 tys. uprawnionych osób na kwotę 118,2 mln zł. W sumie do 20 września bydgoski i toruński ZUS wypłaci ponad 312,3 tys. czternastek, na łączną kwotę 462,1 mln zł, licząc wszystkich tych, którzy otrzymali już czternastą emeryturę 1. 6. 10. i 15 września — informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
W tym roku czternasta emerytura jest przyznawana w wysokości 1780,96 zł brutto i w pełnej kwocie wypłacana osobom, których świadczenie podstawowe jak np. emerytura, czy renta nie przekracza 2900 zł brutto. W przypadku osób, które mają przyznane świadczenia w wysokości między 2900 zł brutto a 4630,96 zł brutto, czternastka będzie zmniejszana zgodnie z zasadą złotówka za złotówkę. Minimalna wysokość czternastki wyniesie 50 zł brutto.
Świadczenie wypłacane jest z urzędu, bez żadnych formalności po stronie świadczeniobiorców. Przysługuje osobom, które pobierają z ZUS-u świadczenia długoterminowe i mają do nich prawo na 31 sierpnia br. Czternastki nie otrzymają osoby, których wypłata emerytury, renty czy innego długoterminowego świadczenia z ZUS-u została zawieszona, oraz osoby, których emerytura czy renta jest wyższa od kwoty 4630,96 zł brutto.
Czternasta emerytura nie jest dochodem i nie ma wpływu na prawo do dodatku osłonowego. Nie wlicza się też do dochodu, o którym mowa w ustawach o dodatkach mieszkaniowych, o pomocy społecznej oraz o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji (czyli tzw. 500 plus dla osób niesamodzielnych). Nie jest również dochodem, przy ubieganiu się o świadczenia rodzinne. Czternastki są wypłacane w taki sposób, aby nie mogły zostać zajęte na poczet potrąceń administracyjnych i egzekucji komorniczych.
- autor: Krystyna Michałek regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim
Aktywny Rodzic, świadczenie wspierające, dziedziczenie z subkonta – dyżur telefoniczny ZUS
Placówki ZUS w regionie organizują kolejne dyżury telefoniczne dla klientów. Eksperci ZUS będą odpowiadać na pytania dotyczące świadczenia wspierającego, programu Aktywny Rodzic, dziedziczenia środków z subkonta w ZUS, czy elektronicznych form kontaktu z ZUS-em - informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Dla osób zainteresowanych tematem świadczenia wspierającego, renty socjalnej czy świadczenia 500+ dla niesamodzielnych zaplanowano we wrześniu trzy dyżury telefoniczne. Dzwonić można:
- 23 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 336 61 43,
- 26 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 333 08 31,
- 30 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 341 84 46.
Na pytania dotyczące nowych świadczeń dla rodzin w ramach programu Aktywny Rodzic eksperci będą odpowiadać:
- 23 września w godz. 8-10.00 pod nr tel. 54 230 73 77,
- 25 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 336 61 47,
- 27 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 389 40 25.
O zasiłki i świadczenie rehabilitacyjne będzie można zapytać ekspertów 25 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 502 008 688. Z kolei osoby zainteresowane tematem dziedziczenia środków z subkonta w ZUS mogą dzwonić 25 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 56 610 93 32 oraz 27 września w godz. 8-10.00 pod nr tel. 54 230 73 36.
Dyżur dotyczący elektronicznych form kontaktu z ZUS-em jak e-wizyty, czy PUE ZUS (eZUS) odbędzie się 26 września w godz. 8-10.00 pod nr tel. 56 494 70 28 oraz 27 września w godz. 9-10.30 pod nr tel.
54 288 61 57. Z kolei dzwoniąc 27 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 54 282 83 33 będzie można zapytać ekspertów o to, w jaki sposób można dokonać zmiany sposobu wypłaty świadczenia.
- autor: Krystyna Michałek regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim
Konsultacje społeczne projektu Strategii Terytorialnej OPPT Radziejowa
23 września 2024r. na zaproszenie starosty Jarosława Kołtuniaka odbyło się Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa. W spotkaniu uczestniczyli wszyscy wójtowie i burmistrzowie należący do stowarzyszenia.
Celem spotkania było zatwierdzenie projektu Strategii Terytorialnej OPPT Radziejowa w ramach realizacji polityki terytorialnej województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2021-2027 oraz przekazanie go do konsultacji społecznych.
Przedmiotem konsultacji jest zebranie uwag, wniosków oraz opinii wszystkich zainteresowanych interesariuszy – osób fizycznych oraz osób prawnych z obszaru Powiatu Radziejowskiego do projektu Strategii Terytorialnej Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa.
Link do przekierowania na stronę konsultacji:https://www.radziejow.pl/1364,obszar-prowadzenia-polityki-terytorialnej-radziejowa?tresc=25395
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
Kujawsko-Pomorska gęsina na Świętego Marcina - wyniki konkursu!
W dniu dzisiejszym, 24.09.2024r. został rozstrzygnięty konkurs: "Z gąską w roli głównej”. Dziękujemy za udział i gratulujemy wygranej.
Poniżej przedstawiamy laureatów konkursu:
1. Kasińska Aneta
2. Kazubowska Sylwia
3. Kłosińska Ewelina
4. Korzeniewska Katarzyna
5. Koziński Bartosz
6. Linowiecka Henryka
7. Moroz Jacek
8. Pawlak Karolina
9. Starosta Ewa
10. Staszak Krystyna
Vougery na odbiór ŚWIEŻEJ GĘSIEJ TUSZKI zostaną wysłane pocztą na podany adres domowy. Odbiór nagrody przewidziany jest na 26 października (sobota). Więcej informacji podamy wkrótce.
Przypominamy, że dla tych mieszkańców, którzy wygrali gęś Urząd Marszałkowski będzie organizował konkurs na relację ze światecznego obiadu z gęsiną w roli głównej. Do wygrania sprzęt AGD bądź rowery dla całej rodziny.
- autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
Zostały 2 miesiące na złożenie wniosku o 300 plus
Większość rodziców już złożyła wniosek o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. Zapominalscy mają czas do 30 listopada. Po tym terminie złożenie wniosku będzie możliwe tylko wtedy, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska po 30 listopada orzeczenie o niepełnosprawności.
To już czwarty rok, gdy Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpatruje wnioski o dofinansowanie wyprawki szkolnej w ramach programu „Dobry Start”. Nabór wniosków rozpoczął się 1 lipca i potrwa tylko do końca listopada. Wnioski o 300 zł dla ucznia można składać wyłącznie drogą elektroniczną, co nie tylko przyśpiesza ich obsługę, ale także jest tańsze dla państwa. W przypadku świadczenia 300 plus koszt obsługi jednego wniosku spadł z 10 złotych do 30 groszy- informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim
Elektronizację procesu wnioskowania chwalą rodzice i opiekunowie, bo wniosek o 300 zł na dofinansowanie do wyprawki szkolnej mogą złożyć w każdej chwili, w dogodnym dla siebie momencie. Niektórzy rodzice decydują się na taki krok np. około północy, bo wtedy mają na to czas.
Większość rodziców i opiekunów już zawnioskowała o 300 zł i otrzymała pieniądze na konto. Do ZUS-u trafiło ponad 3,1 mln wniosków, w regionie 168,3 tys. W ramach programu „Dobry Start” ZUS wypłacił ponad 1,3 mld zł, w województwie kujawsko-pomorskim 70,4 mln zł – dodaje rzeczniczka.
Wniosek o 300 plus można złożyć przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS (eZUS), za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej mZUS, a także przez portal Emp@tia, czy przez bankowość elektroniczną. W platformie ZUS oraz aplikacji mZUS można sprawdzić szczegóły złożonych wniosków, informacje o przyznaniu świadczeń, terminy ich wypłat i wysokość. Gdy rozpatrzenie wniosku wymaga dodatkowych wyjaśnień od rodziców, to ZUS kontaktuje się z nimi także za pomocą PUE. To przyspiesza obsługę spraw i dodatkowo ogranicza zużycie papieru.
Dla kogo wyprawka
Pieniądze przysługują na uczniów do 20. roku życia, a jeśli mają orzeczoną niepełnosprawność- do ukończenia 24. roku życia. 300 zł nie przysługuje na dzieci uczące się w zerówkach, ani dla studentów, nawet jeśli są w wieku uprawniającym do świadczenia.
- autor: Krystyna Michałek regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim
Nowy termin płatności składek dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli w powodzi
Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki — za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. - w terminie do 15 września 2025 r. Muszą tylko złożyć oświadczenie, że zostali poszkodowani przez powódź. Od odroczonych składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę - informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim
Nowy termin płatności składek ma zastosowanie wyłącznie do płatników poszkodowanych w wyniku powodzi. Poszkodowany oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, które na skutek powodzi doznały szkód majątkowych lub utraciły, chociażby czasowo, możliwość korzystania z posiadanej nieruchomości lub lokalu. To oznacza, że samo zarejestrowanie firmy na terenie objętym klęską żywiołową nie uprawnia do skorzystania z nowego terminu płatności składek.
Natomiast, jeśli ktoś ma siedzibę firmy np. w Bydgoszczy, ale ma inne miejsce prowadzenia działalności, które znajduje się na terenie objętym klęską żywiołową, to może skorzystać
z nowego terminu płatności składek, o ile jest poszkodowanym w rozumieniu zapisów ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Miejsca prowadzenia działalności muszą być zgłoszone do odpowiednich rejestrów np. CEIDG, KRS.
ZUS może umorzyć składki
Prowadzący firmy, dotknięci powodzią mogą skorzystać również z możliwości umorzenia opłacania składek na własne ubezpieczenia. Na umorzenie mogą liczyć poszkodowani przedsiębiorcy, którzy m.in. wykażą, że ze względu na stan majątkowy i sytuację rodzinną nie są w stanie opłacić tych należności, ponieważ niosłoby to za sobą zbyt ciężkie skutki dla niego i jego rodziny. Chodzi w szczególności o przypadek, gdy przedsiębiorca poniesie straty materialne w wyniku klęski żywiołowej lub innego nadzwyczajnego zdarzenia, które powodują, że po opłaceniu należności z tytułu składek zobowiązany nie mógłby dalej prowadzić działalności.
Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią, którzy spłacają zaległości w ratach albo mają odroczony termin płatności składek, mogą także wystąpić do ZUS-u o zawieszenie realizacji umowy o rozłożenie należności na raty lub zawieszenie realizacji umowy o odroczenie terminu płatności składek.
Ważne
Płatnicy składek, którzy ucierpieli w powodzi nie zostali zwolnieni z obowiązku przekazania do ZUS-u kompletów dokumentacji rozliczeniowych za bieżące okresy. Płatnicy, którzy będą mieli problem z ich złożeniem, mogą je przekazać do ZUS-u później. Nie będą wyciągane konsekwencje z tego tytułu. Jeśli przedsiębiorca nie przekaże dokumentów rozliczeniowych za dany miesiąc, wymiar składek zostanie utworzony z urzędu. W PUE/eZUS pojawi się powiadomienie o tym. Należy je zignorować.
Specjalna infolinia ZUS
Do 4 października 2024 r. pod specjalnymi numerami telefonu 33 825 31 34 i 76 876 45 76 w godz. 8:00–15:00 przedsiębiorcy mogą uzyskać informację w sprawie ulg w opłacaniu składek.
- autor: Krystyna Michałek regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim
Prezes UOKiK sprawdza sytuację na terenach dotkniętych powodzią
- Prezes UOKiK sprawdza sytuację na terenach dotkniętych powodzią
- Prezes UOKiK monitoruje, czy na terenach dotkniętych powodzią może dochodzić do naruszenia przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
- Przede wszystkim, czy nie dochodzi do zmów cenowych lub nadużywania pozycji dominującej, których efektem byłby np. wzrost cen produktów pierwszej potrzeby czy też materiałów budowlanych niezbędnych do remontów i odbudowy zalanych budynków.
- Inspekcja Handlowa w toku prowadzonego postępowania będzie dynamicznie reagowała na sygnały z rynku, wskazujące na możliwe naruszenie przepisów prawa przez przedsiębiorców.
Skutki powodzi są odczuwalne przez wiele tysięcy dotkniętych nią osób. Dramat poszkodowanych może rodzić pokusę wykorzystania tej sytuacji, np. poprzez wzrost ceny towarów lub usług. Prezes UOKiK w ramach swoich kompetencji zweryfikuje, czy doszło do wzrostu cen i czy mogły być one wynikiem zmów rynkowych lub wykorzystywania pozycji dominującej przez rynkowych potentatów.
- Chęć wzbogacenia się na tragedii osób poszkodowanych przez powódź jest czymś porażającym i niedopuszczalnym. Nie chcemy utrudniać pracy przedsiębiorcom walczącym z powodzią i jej skutkami, będziemy jednak reagowali na wszelkie próby łamania prawa i wykorzystania sytuacji przez nieuczciwych przedsiębiorców. Obecnie potrzebna na rynku jest przede wszystkim empatia i solidarność, nie można wykorzystywać trudnego położenia powodzian. Będziemy zgodnie z naszymi kompetencjami podejmowali stanowcze działania wszędzie tam, gdzie mogą występować nadużycia, zwracając szczególną uwagę na kształtowanie cen towarów i świadczonych usług – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Zgodnie z prawem zakazane są porozumienia przedsiębiorców zmierzające do ustalenia cen towarów lub usług. Praktyką niezgodną z prawem jest również wykorzystywanie pozycji rynkowej przez przedsiębiorców posiadających pozycję dominującą na danym rynku. Za ograniczanie konkurencji grozi kara finansowa w wysokości do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy. Zachęcamy wszystkich, którzy podejrzewają stosowanie takich praktyk na terenach dotkniętych powodzią, do kontaktu z UOKiK. W zakresie podejrzenia praktyk ograniczających konkurencję prosimy o kontakt pod adresem sygnalista@uokik.gov.pl i nr tel. 22 55 60 560. Nieprawidłowości można zgłaszać również do Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Niezależnie w toku prowadzonego w UOKiK postępowania, również bez wcześniejszego informowania przedsiębiorców o kontroli, działania podejmie podległa Prezesowi UOKiK Inspekcja Handlowa. Inspektorzy będą reagowali na sygnały z rynku i kontrolowali przedsiębiorców działających niezgodnie z prawem. Dziś odbyła się odprawa Prezesa UOKiK z szefami Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej z południowo – zachodniej Polski, na której szczegółowo omówiono zakres kontroli. Prosimy konsumentów o zgłaszanie nieprawidłowości także bezpośrednio do Wojewódzkich Inspektoratów.
- Mieszkańcy terenów dotkniętych powodzią znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji. Dlatego apeluję do przedsiębiorców o uczciwość w działaniu i niewykorzystywanie tej tragedii. Biznes musi okazać solidarność i odpowiedzialność, w szczególności najwięksi uczestnicy rynku - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
- autor: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów